Thursday, May 29, 2008

حقيقى ياجدعان

اليوم 22\5\2008
المكان مكتبه عمر بوك ستور وسط البلد
الحدث:
توقيع اول كتاب مدونات مصريه للجيب يانااااااااااااااااااااااااااااااااااااس
انا اتأخرت اوى فى تسجيل الحدث الرائع ده
لكن معلش عذرا الامتحانات وما الامتحانات
اليوم ده بجد كان يوم من أيام عمرى يوم مش هقدر أنساه بجد انا كنت هأطير من الفرحه وانا هناك
اول ماوصلت المكتبه كنت حاسه انى فى حلم معقوله انهارده اول كتاب للمدونات هينزل معقوله كلام الشباب وروح الشباب هيوصل لكل الناس أنا لم اتخيل انى هأكون فرحانه اوى كده.بجد دا من اسعد الايام اللى عدت عليه فى حياتى
كان يوم حلو اوى
وكان هناك مدونين كتييييييييير
عصفور المدينه.يامراكبى.شهاب الازهر.صيد الخاطر.دكتور حر.خالو احمد الصباغ.د\لماضه.القادم اجمل.ربه السيف والقلم.قصاقيص مشاعر.عدى النهار.والله فكره
واجمل حاجه انى اتعرفت على اجمل انسانه وهى فعلا بجد انسانه
ياسمين صاحبه مدونه أنسانه
كنت بجد هطير من الفرح انى عرفتها
واتعرفت على ايناس لطفى(دنيا محيرانى) وديه بجد عسووله جدا
ومن الناس اللى كانت فى فريق عمل الكتاب
وطبعا لا أنسى احمد البوهى واحمد مهنا
اللى كان ليهم الفضل بعد ربنا ان الحلم يبقى حقيقه
وطبعا دار أكتب اللى نشرت الكتاب
كان يوم حلو جدا وبجد انا قلت لنفسى كلمه واحده بس
لسه في خير اوى فى شباب مصر شباب واعد فاهم مش شباب تافه ولا حاجه
ناس بجد نفسه مصر تبقى حاجه كبيره اوى
بيحلموا بوطنهم ازاى يكون
نسيت أقولكم
ان الكتاب اسمه مشروع وطن
بجد الحلم بقى حقيقه
وان شاء الله تبقى دى البدايه ونلاقى كل شهر ينزل كتاب يعبر عن نبض الشعب كتاب من الشعب للشعب
اما بقى كانت بجد اجمل حاجه فى اليوم
انى اتعرفت على القمر والوجه اللى بجد يخليك تحبه بدون كلام
هبه سيد
صاحبه كتاب يوميات اتنين مخطوبين
وحضرنا مناقشه الكتاب بتاعها
وعلى فكره الكتاب ده من الروايات الرااااااااااااااااااااااااااااااااائعه جدا
اليوم بجد عمرى ما اقدر انساه
يوم من عمرى
اما المشكله انى فى مدونين كتير معرفوش يجيوا عشان الامتحانات
رغم ان كان موجود ناس كتيييييييييييييييييييير اوى
لكن ان شاء الله المرات القادمه يبقى العدد اكتر بكتير
بس مش عارفه هيودوا الناس فين دا المكان كان يادوب الناس كانت فوق بعض
واوحش حاجه انى معرفتش اصور اى حاجه لان كل اللى كان قدامى كان طوااااااااال اوى
لحد الحمد لله لما وصلت قدام
بس برضه معرفتش اصور
كنت مركزه اسمع الكلام اللى بيتقال
مهما كتبت مقدرش اقول غير
ربنا يكرمه كل واحد ساهم فى الحلم ده انه يبقى حقيقه
عاشقه الاقصى

16 comments:

Unknown said...

السلام عليكم

اولا انا الاسعد بجد لانى اتعرفت عليكى .. وفضلت ادعبس لحد ما عرفت اجيب عنوان مدونتك ياقمر

ثانيا انتى عارفة .. حدث زى ده صعب جدا يفوت على كاميكاز من غير ما يعلق عليه ويفضح الدنيا هههههههههههههه

الموضوع اهو ابقى اقريه
http://2insana.blogspot.com/2008/05/blog-post_23.html


وذاكرى كويس وارفعى راسنا بقا
:D

بحبك فى الله اوىىىىى

walaa rizk said...

أنا فرحانه جدااااااااااا
انك اول تعليق ياقمر وانا فعلا قريت الموضوع ولما جيت اعلق حصل حاجه ومكملتش التعليق

وهاعلق حالااااااااااا يا اجمل انسانه

احبك الذى احببتينى فيه

أميمة كامل said...

الله يسعدك
ويفرح قلبك
وربنا يعينك فى امتحاناتك
وبالتوفيق والتفوق

walaa rizk said...

اهلا اهلا
بحضرتك

وربنا يتقبل دعواتك

"النجم القادم" said...

السلام عليكم اختنا الفاضلة

ربنا يسهل للناس اللى راحت منها لله الامتحانات

ربنا يكرمك يارب دعواااااااااتك

وعملتى ايه فى التشريح يارب تكونى ابليتى حسننا

دعوااااااااتكم

walaa rizk said...

اهلا وسهلا بيك

وفعلا منها لله الامتحانات

والحمد لله اتشرحنا فى التشريح

الحمد لله على كل شئ

وربنا معاكم ومعانا كلنا ونخلص من الامتحانات

صيد الخاطر said...

السلام عليكم اختي الكريمة
بالفعل اليوم كان اكثر من رائع
يوم بالفعل لاينسى
ومن العجيب اننا بالفعل محسيناش بالوقت خالص
لدرجة اننا مشينا من القاهرة حوالي حدشرونص
قعدة المدونين وجمعتهم بالدنيا ومافيها فعلا

walaa rizk said...

اخى صيد الخاطر
زياره اعتز بها




هو فعلا يوم لن ينسى ويارب نتجمع تانى على خير

انا فعلا اليوم ده حمدت ربنا كتيييييييييير اوى عليه انى فكرت فى يوم انى أدون

نتمنى زيارتك الدائمه

عاشقه الاقصى

اوعى تفكر said...

يااااااااااه
الكتاب طلع
ياريتنى كنت معاكم
بس اهو كله فى سبيل العلم
واكيد الكتاب ده حكايه
هو بيتباع فين

walaa rizk said...

أهلا بيك اوعى تفكر

الكتاب نزل من يوم22\5

وجامد جدااااااا

وكله يهون عشان العلم طبعا

هو انا اشتريته من عمر بوك ستور اللى فوق فلفله فى وسط البلد

دا القاهره

بس باقى المحافظات مش عارفه والله

بس ممكن اشوف لحضرتك المكان على الجروب وارجع اكتب الاماكن هنا

جزاك الله خيرا على الزياره

Empress appy said...

يا حبيبتى بس انا مش عرفتك ليه طيب المرة الجايه نتعرف ان شاء الله سعيده بيكى قوى

walaa rizk said...

انا اسعد يا حبيبتى

وان شاء الله المره اللى جايه نلتقى على خير

زيارتك فرحتنى

انكسارات .. احمد البوهى said...

ربنا يكرمك
وربنا يوفقك فى امتحاناتك
ـــ
اخوكى احمد البوهى

walaa rizk said...

اخى

احمد البوهى بنفسه هنا على المدونه

بجد اهلا بيك وربنا يكرمك على مجهودكم فى الكتاب

واتمنى زيارتك لى دائما وربنا يتقبل دعائك لى

عاشقه الاقصى

eman alaa eldin said...

اول زيارة وان شاء الله مش الاخيرة
واضح انه كان يوم حلو اوى
الحمد لله ان الحلم بقى حقيقة وانك رحتى واتعرفتى على ناس جدد عقبالى يارب
المرة الجاية ان شاء الله

وعلى فكرة يا عاشقة انا نفسى اتعرف عليكى بجد

walaa rizk said...

يا اهلا يا اهلا

بنت الحريه

بجد انا فرحانه اوى بزيارتك والاجازه جايه ونتعرف على بعض

هو انا اطول

انى احبك فى الله