Sunday, June 29, 2008

زى ماروحنا زى ماجينا

تخيل نفسك مجهز نفسك هتحضر ندوه انهارده بعنوان أيقظ عقلك خطط لمستقبلك؟
لد\ابراهيم الفقى
وكمان آيه بقى الواحد محضر النوته والقلم وكل حاجه
ومحضر دماغه كمان
وبما أنى من الملحه الكبرى فهيا كانت فى قاعه المؤتمرات اللى فى جامعه طنطا
ايه اللى حصل بقى ياجماعه
لا ياريت مجاش
ياريت اتأخرت
ياريت اى حاجه تانيه
على الاعلانات بتاع اللوحه مكتوب للأستعلام وكاتبين رقم
اتصلت بالرقم عشان اتأكد من مكان الندوه
وبالفعل وصللنا للمكان
وبعد طبعا معاناه فى الحرالشديد لانها كانت الساعه 6 واحنا خارجين حوالى الساعه اربعه وشويه عشان نلحق بقى
واحنا على الباب بعد ماوصلنا وربنا خد بايدى انا وواحده صاحبتى
لاحظوا انى انا اللى كنت قايللها على الندوه
وقلت لأصحابى بس معرفوش يجيوا الحمد لله
وهيا الوحيده اللى جت
المهم نوصل عند البوابه يقولونا ايه
فين التذاكر
طبعا انا استغربت وقلتلهم هو فى تذاكرقالولنا اه
وسبحان الله سالناهم طب مينفعش نحجز دلوقت قالوا لا
الحجز خلص من تلات ايام
طبعا صاحبيتى كانت هتحدفنى تحت اول عربيه تقابلها عندها حق
وانا بضحك من الموقف ومش قارده أشيل الأبتسامه مش عرافه ليه
بس أكتر حاجه تخنق ان ولا اعلان كاتبين فيه للحجز والأستعلام
بجد كان حته مقلب مش قادره أنساه
احنا روحنا قسنا المسافه بين طنطا والمحله
ورجعنا الى مدينتا
والحمد لله ان محدش تانى جه معانا او راح على كلامنا
كانت أمه لا اله الا الله دعت علي
سبحان الله
قال كنا بنقول هنقعد قدام قال
يلا خيرها فى غيرها

24 comments:

بنت الصالحين said...

ههههههههههههههههههههههههههههههه

وربنا انتي عسل
تعرفي انا لو مكان صاحبتك كنت عملت ايه






ممكن اضربك

اخنقك


او
















ولا حاجه هفوض امري لله

واكيد خيرا

Unknown said...

طيب خير
ان شاء الله تأخذوا الاخر بالنية والمشقة
هو طبعا الواحد بيكون عايز الاستفادة من المحاضرات ,بس لعله خير



تم اجابة الواجب اللي حضرتك بعتهولي
وجزاكم الله كل خير

spower said...

عادي ولا يهمك بتحصل في احسن العائلات


ارجو قراة البوست الجديد لانه غايه في الاهميه

تحياتي

امنية said...

:D

مقدرة شعوركم جداااا

بس بصراحه الدكتور ابراهيم الفقى جالنا مرة الجامعة..وممتاز ما شاء الله

لعله خير

تتعوض بإذن الله

walaa rizk said...

حبيبتى

عاشقه الفردوس

والله كانت خلاص بجد نفسها تخنقنى بس حصل خير

walaa rizk said...

الفاتح الجعفرى

والله أنا قولتلها كده

بس كان موقف بصراحه لا ينسى

ان شاء الله هاروح اشوف الواجب

جزاك الله خيرا على تلبيه الدعوه

walaa rizk said...

spower

جزاك الله خيرا على التعليق

فعلا بتحصل فى احسن العائلات

انتظر زيارتى

قلم رصاص said...

هههههههههه

بصراحة موقف لا تحسدي عليه

واكيد خير ان شاء الله

walaa rizk said...

امنيه

ما هو عشان عارفيين انها هتبقى ندوه ممتازه كانت عايزه تحدفنى تحت اول عربيه

بس الحمد لله ربنا ستر

المشكله فى الشماته بعد كده

جزاك الله خيرا على زيارتك ياحبيبتى

walaa rizk said...

قلم رصاص &فارس الاخوان

اهلا بحضرتك بجد

وانا عرافه انه موقف لا احسد عليه

ربنا ينسى صاحبتى بقى الموقف

امنية said...

عاشقة الأقصى

فى بفضل الله خبر رائع جدا عن ساندوا

معلش لو خرجت عن الموضوع بس حبيت تشوفيه

محمود بركات said...

طبعا انا زعلان عشانك لكن بصراحة انا فرحان لانى عرفت انى الدكتور الفقى بيروح الجامعات بالرغم ان مدير المركز اللى انا باشتغل مدرب تنمية بشرية فيه مش راضى ابدا نشتغل فى الجامعة لكن نقول ايه ؟
ماعرفتش نفسى لحضرتك / محمود بركات اولى هندسة فسم ميكاترونيات وروبوتات صناعية ومدرب تنمية بشرية من دمنهور طبعا حتفتكرى علطول دكتور جمال حشمت

نـارا said...

فى الاول .. لعله خير

بس أنا بقى لو مكان صحبتك

كنت روحتك مشى من طنطا للمحلة

عقاباً ليكِ


قوليلها مأخدتيش حقك صح..!

walaa rizk said...

امنيه شوفت الخبر وبجد أسعدتنى جدا

وبعدين يابنتى

المدونه مدونتك

walaa rizk said...

م\محمود بركات

دكتور الفقى بيروح جامعات وارح كمان جامع هالمنصوره بس تقريبا لسه مجاش جامعه القاهره عندنا

يارب يجى واحضرله بقى

شغل الجامعه بيبقى حلو جدااا

واهلا باهل دمنهور

انا كمان افتكرت واحد هصاحبتى معايا فى الكليه من دمنهور

وطبعا طبعا د\جمال حشمت

جزاك الله خيرا على التعليق

walaa rizk said...

نارا

اهلا وحشتينى جدا ياجميل

انتى جايه تهدأى النفوس ولا آيه
عموما هيا بتذلنى بيه كل شويه

وربنا يستر وبقيت الشله ماتعرفش هابقى نكت هالموسم

يلا خيره فى غيرها

Hosam Yahia حسام يحيى said...

معذره على التاخير

الكمبيوتر كان بايظ

:)

خيرها فى غيرها يافندم

:d

رحـــــال said...

كان الله فى العون ..

لو كان معايا الموقف دة ..

كان ممكن ..



ولا بلاش


كنت

حاحتسبه جهاد وامرنا لله ..

هههه

جزيتم خيرا ..

walaa rizk said...

حسام يحيى

عودا حميد

وان شاء الله تتعوض

walaa rizk said...

رحال

اهلا بيك على المدونه

بس المسامح كريم

وانا بننسى فى صاحبتى

بس كان فعلا يوم لاينسى

صيد الخاطر said...

من سلك طريقا يلتمس فيه علما سهل الله به طريقا الى الجنة

walaa rizk said...

صيد الخاطر

جزاك الله خيرا على الزياره

وان شاء الله يكون هذا الطريق طريق للجنه

عشان صاحبتى تتهد وتسكت

Ahmed Al-Sabbagh said...

قدر الله وماشاء فعل

ربنا يجازيكى خير

احمد

walaa rizk said...

احمد الصباغ

أهلا بك على مدونتى

والحمد لله